Williams FW21

Multi tool use
| |||
![]() Alessandro Zanardi podczas Grand Prix Kanady 1999 | |||
Kategoria |
Formuła 1 |
||
Konstruktor |
Williams |
||
Projektant |
Patrick Head Gavin Fisher Geoff Willis |
||
Dane techniczne | |||
Nadwozie |
monocoque z włókna węglowego |
||
Zawieszenie przednie |
podwójne wahacze |
||
Zawieszenie tylne |
podwójne wahacze |
||
Silnik |
Supertec FB01 3.0 V10 |
||
Skrzynia biegów |
Williams, półautomatyczna, 6 biegów + wsteczny |
||
Paliwo |
Petrobras |
||
Opony |
Bridgestone |
||
Historia | |||
Debiut |
Grand Prix Australii 1999 |
||
Kierowcy |
5. Alessandro Zanardi 6. Ralf Schumacher |
||
Używany |
1999 |
||
Wyścigi |
16 |
||
Wygrane |
0 |
||
Pole position |
0 |
||
Najszybsze okrążenie |
0 |
||
|
Williams FW21 – samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Patricka Heada, Gavina Fishera oraz Geoffa Willisa dla zespołu Williams na sezon 1999. Kierowcami zespołu byli Alessandro Zanardi oraz Ralf Schumacher.
Schumacher miał udany sezon i zdobył 35 punktów (były to jednocześnie wszystkie zdobyte punkty przez Williamsa). Zanardi nie zdobył ani punktu i po sezonie został zastąpiony przez Jensona Buttona, kierowcę Formuły 3. W klasyfikacji generalnej Williams zajął piąte miejsce; ostatni raz zespół ten miał tak nieudany sezon w roku 1988.
Wyniki |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon |
Zespół |
Silnik |
Opony |
Kierowcy |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Pkt. |
Msc. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1999 |
Williams |
Supertec |
B |
AUS |
BRA |
SMR |
MCO |
ESP |
CND |
FRA |
GBR |
AUT |
DEU |
HUN |
BEL |
ITA |
EUR |
MAL |
JPN |
35 |
5 |
|
![]() |
NU |
NU |
11 |
8 |
NU |
NU |
NU |
11 |
NU |
NU |
NU |
8 |
7 |
NU |
10 |
NU |
||||||
![]() |
3 |
4 |
NU |
NU |
5 |
4 |
4 |
3 |
NU |
4 |
9 |
5 |
2 |
4 |
NU |
5 |
Bibliografia |
- Alan Henry: AUTOCOURSE 1999-2000. Hazleton Publishing Ltd., 1999. ISBN 1-874557-34-9.
|
|
CCGjwc07u,L5dsW4qBLKb8m R iEzFI5 COLGcMDAK6EWlJqnmZ mGW6SVx7jUQ vzBW0i NAvbgpd3T9PX 5u