Williams FW17

Multi tool use
| |||
![]() | |||
Kategoria |
Formuła 1 |
||
Konstruktor |
Williams |
||
Projektant |
Patrick Head Adrian Newey Eghbal Hamidy |
||
Dane techniczne | |||
Nadwozie |
monokok z włókna węglowego i kevlaru |
||
Silnik |
Renault RS7 3.0 V10 |
||
Skrzynia biegów |
Williams, półautomatyczna, 6 biegów + wsteczny |
||
Paliwo |
Elf |
||
Opony |
Goodyear |
||
Historia | |||
Debiut |
Grand Prix Brazylii 1995 |
||
Kierowcy |
Damon Hill David Coulthard |
||
Używany |
1995 |
||
Wyścigi |
17 |
||
Wygrane |
5 |
||
Pole position |
12 |
||
Najszybsze okrążenie |
6 |
||
|
Williams FW17 – samochód Formuły 1, zaprojektowany przez Patricka Heada, Adriana Neweya i Eghbala Hamidy'ego i skonstruowany przez Williamsa na sezon 1995 Formuły 1.
Historia |
Po trudnym sezonie 1994 Williams zaprojektował model FW17. Samochód ten, w którym zastosowano podniesiony nos, wydawał się szczególnie dobrze zaprojektowany. Model był napędzany ulepszonym silnikiem Renault 3.0 V10 o oznaczeniu RS7[1]. Jego moc maksymalna wynosiła 750 KM przy 14300 rpm[2]. W przeciwieństwie do roku 1994 z tej samej jednostki korzystał główny rywal Williamsa, Benetton.
Samochód nie był udany i okazał się gorszy od Benettona B195. Wystąpiły także problemy z niezawodnością, zwłaszcza skrzyni biegów[1]. Od Grand Prix Portugalii wprowadzono wersję „B” modelu, będącą de facto modelem przejściowym między FW17 a FW18. W wersji tej dokonano wielu zmian, zwłaszcza w obszarze aerodynamicznym. Była ona bardziej konkurencyjna niż pierwotna wersja modelu[3].
Wyniki w Formule 1 |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon |
Zespół |
Silnik |
Kierowcy |
Wyniki w poszczególnych eliminacjach |
Wyniki kierowców |
Wyniki konstruktora |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1995 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pkt. |
Msc. |
Pkt. |
Msc. |
|||
Rothmans Williams Renault |
Renault |
![]() |
NU |
1 |
1 |
4 |
2 |
NU |
2 |
NU |
NU |
1 |
2 |
NU |
3 |
NU |
3 |
NU |
1 |
69 |
2 |
112 |
2 |
|
![]() |
2 |
NU |
4 |
NU |
NU |
NU |
3 |
3 |
2 |
2 |
NU |
NU |
1 |
3 |
2 |
NU |
NU |
49 |
3 |
Przypisy |
↑ ab Williams FW17 (fr.). statsf1.com. [dostęp 2013-12-28].
↑ Renault (ang.). allf1.info. [dostęp 2013-12-28].
↑ Williams FW17B (fr.). statsf1.com. [dostęp 2013-12-28].
|
|
SSjPSapA8FiPd bcqBe