Williams FW09

Multi tool use
|
 Williams FW09 w muzeum Honda Collection Hall
|
Kategoria
|
Formuła 1
|
Konstruktor
|
Williams
|
Dane techniczne
|
Silnik
|
Honda RA163E V6 t
|
Paliwo
|
Mobil
|
Opony
|
Goodyear
|
Historia
|
Debiut
|
Grand Prix Południowej Afryki 1983
|
Kierowcy
|
Keke Rosberg Jacques Laffite
|
Używany
|
1983, 1984
|
Wyścigi
|
17
|
Wygrane
|
1
|
Pole position
|
0
|
Najszybsze okrążenie
|
0
|
Williams FW08
|
Williams FW10
|
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Williams FW09 – samochód Formuły 1, skonstruowany przez Williamsa, używany w sezonie 1983 i 1984. Kierowcą bolidu zostali Keke Rosberg, oraz Jacques Laffite[1].
Począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii 1983 została wprowadzona wersja FW09B[2].
Wyniki |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie
|
Oznaczenie
|
Wyjaśnienie
|
Złoty
|
Zwycięzca lub mistrzostwo
|
Srebrny
|
2. miejsce lub wicemistrzostwo
|
Brązowy
|
3. miejsce lub II wicemistrzostwo
|
Zielony
|
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami)
|
Niebieski
|
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu)
|
Czerwony
|
Nie zakwalifikował się (NZ)
|
Nie prekwalifikował się (NPK)
|
Różowy
|
Nie ukończył (NU)
|
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu)
|
Czarny
|
Zdyskwalifikowany (DK)
|
Wykluczony (WYK/EX)
|
Biały
|
Nie wystartował (NW)
|
Kontuzjowany (K/INJ)
|
Wyścig odwołany (OD/C)
|
Bez koloru (domyślny #F8F8F8)
|
Został wycofany (WYC/WD)
|
Nie przybył (NP/DNA)
|
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP)
|
Nie został zgłoszony (–)
|
Pogrubienie
|
Start z pole position
|
Kursywa
|
Najszybsze okrążenie wyścigu
|
*
|
Sezon w trakcie
|
Lista systemów punktacji Formuły 1
|
Sezon
|
Zespół
|
Silnik
|
Kierowcy
|
Wyniki w poszczególnych eliminacjach
|
Wyniki kierowców
|
Wyniki konstruktora
|
1983
|
|
|
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|
|
Pkt.
|
Msc.
|
Pkt.
|
Msc.
|
TAG Williams Team
|
Honda
|
Keke Rosberg
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
2 (27)
|
5
|
2
|
11
|
Jacques Laffite
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NU
|
|
11
|
11
|
1984
|
|
|
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|
Pkt.
|
Msc.
|
Pkt.
|
Msc.
|
Williams Grand Prix Engineering
|
Honda
|
Keke Rosberg
|
2
|
NU
|
4
|
NU
|
6
|
4
|
NU
|
NU
|
1
|
NU
|
NU
|
NU
|
8
|
NU
|
NU
|
NU
|
20,5
|
8
|
25,5
|
6
|
Jacques Laffite
|
NU
|
NU
|
NU
|
NU
|
8
|
8
|
NU
|
5
|
4
|
NU
|
NU
|
NU
|
NU
|
NU
|
NU
|
14
|
5
|
14
|
Przypisy |
↑ Williams FW09 (ang. • fr. • hiszp. • niem. • wł. • port.). statsf1.com. [dostęp 2017-09-29].
↑ Williams FW09B (ang. • fr. • hiszp. • niem. • wł. • port.). statsf1.com. [dostęp 2017-09-29].
Bibliografia |
- Williams FW09 (ang. • fr. • hiszp. • niem. • wł. • port.). statsf1.com. [dostęp 2017-09-28].
Modele samochodów Williams, które brały udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1
|
- FW01
- FW02
- FW03
- FW04
- FW05
- FW06
- FW07
- FW07B
- FW07C
- FW08
- FW08C
- FW09
- FW09B
- FW10
- FW11
- FW11B
- FW12
- FW12C
- FW13
- FW13B
- FW14
- FW14B
- FW15C
- FW16
- FW16B
- FW17
- FW17B
- FW18
- FW19
- FW20
- FW21
- FW22
- FW23
- FW24
- FW25
- FW26
- FW27
- FW28
- FW29
- FW30
- FW31
- FW32
- FW33
- FW34
- FW35
- FW36
- FW37
- FW38
- FW40
- FW41
|
|
Samochody, które rywalizowały w Formule 1 w sezonie 1983
|
- Williams FW08C
- Williams FW09
- Tyrrell 011B
- Tyrrell 012
- Brabham BT52
- Brabham BT52B
- McLaren MP4/1C
- McLaren MP4/1E
- ATS D6
- Lotus 92
- Lotus 93T
- Lotus 94T
- Renault RE30B
- Renault RE30C
- Renault RE40
- RAM March 01
- Alfa Romeo 183T
- Ligier JS21
- Ferrari 126 C2B
- Ferrari 126 C3
- Arrows A6
- Osella FA1D
- Osella FA1E
- Theodore N183
- Toleman TG183B
- Spirit 201
- Spirit 201C
|
|
Samochody, które rywalizowały w Formule 1 w sezonie 1984
|
- Brabham BT53
- Tyrrell 012
- Williams FW09
- Williams FW09B
- McLaren MP4/2
- RAM 01
- RAM 02
- Lotus 95T
- ATS D7
- Renault RE50
- Arrows A6
- Arrows A7
- Toleman TG183B
- Toleman TG184
- Spirit 101
- Spirit 101B
- Spirit 101C
- Alfa Romeo 184T
- Osella FA1E
- Osella FA1F
- Ligier JS23/JS23B
- Ferrari 126 C4
|
|
y4 g ho,ex1E3lg,z33fOF,8TwgF,63oH1tc4Cqv hCltKvQd dL8HrX EhAGjCUGHEp,o,Co51BEDgR
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...