Williams FW31

Multi tool use
| |||
![]() | |||
Kategoria |
Formuła 1 |
||
Konstruktor |
Williams |
||
Projektant |
Sam Michael (dyrektor techniczny) Jon Tomlinson (szef ds. aerodynamiki) Ed Wood (główny projektant) |
||
Dane techniczne | |||
Nadwozie |
konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, poliamidów aromatycznych i epoksydu, przewyższająca wymaganą przez FIA odporność na zderzenia |
||
Zawieszenie przednie |
podwójny układ wahaczy z włókna węglowego, z wiązadłem łączącym z włókna węglowego i popychaczem aktywującym sprężyny skrętne i stabilizator poprzeczny |
||
Zawieszenie tylne |
wahacze i popychacz aktywujący sprężyny skrętne i stabilizator poprzeczny |
||
Silnik |
Toyota RVX-09 2,4l V8 |
||
Skrzynia biegów |
sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów WilliamsF1 typu "seamless", siedem biegów + wsteczny, obudowa z aluminium, zmiana biegów elektro-hydrauliczna |
||
Hamulce |
sześciotłokowe szczęki AP, tarcze i podkładki z włókna węglowego Carbon Industrie |
||
Waga |
605 kg z wodą, olejem i kierowcą |
||
Paliwo |
Petrobras |
||
Olej |
Petrobras |
||
Koła |
RAYS z kutego magnezu |
||
Opony |
Bridgestone |
||
Historia | |||
Debiut |
GP Australii 2009 |
||
Kierowcy |
16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima |
||
Używany |
2009 |
||
Wyścigi |
17 |
||
Wygrane |
0 |
||
Pole position |
0 |
||
Najszybsze okrążenie |
1 |
||
|
Williams FW31 – bolid teamu Williams na sezon 2009. Został zaprezentowany 19 stycznia 2009 w portugalskim Algarve[1]. Za kierownicą bolidu Williams FW31 zasiedli Niemiec Nico Rosberg oraz Japończyk Kazuki Nakajima[2].
Wyniki |

Podwójny dyfuzor w Williamsie FW31
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Sezon |
Konstruktor |
Kierowcy |
Wyniki w poszczególnych eliminacjach |
Wyniki kierowców |
Wyniki konstruktora |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() AUS |
![]() MYS |
![]() CHN |
![]() BHR |
![]() ESP |
![]() MCO |
![]() TUR |
![]() GBR |
![]() DEU |
![]() HUN |
![]() EUR |
![]() BEL |
![]() ITA |
![]() SGP |
![]() JPN |
![]() BRA |
![]() ARE |
Pozycja |
Punkty |
Pozycja |
Punkty |
|||
2009 [3] |
![]() |
![]() |
6 |
8 |
15 |
9 |
8 |
6 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
8 |
16 |
11 |
5 |
NU |
9 |
7 |
34,5 |
7 |
34,5 |
![]() |
NU |
12 |
NU |
NU |
13 |
15 |
12 |
11 |
12 |
9 |
18 |
13 |
10 |
9 |
15 |
NU |
13 |
20 |
0 |
Przypisy |
↑ Marek Roczniak: Williams zaprezentował bolid FW31 w przejściowych barwach (pol.). f1wm.pl, 2009-01-19. [dostęp 2009-01-19].
↑ Marek Roczniak: Williams-Toyota FW31 - Williams. f1ultra.pl, 15-05-2010.
↑ Sezon 2009 (pol. • ang.). F1ultra.pl. [dostęp 2010-04-20].
|
|
mX19YStemFvtkPnJHFawNXbJt Qy rKQxF 3aMDg0,VM89B Gq,WqMNrne9yV2QijgfSWYH