Stefan Popielawski

Multi tool use
Stefan Popielawski (ur. 1880 w Warcie – zm. 16 grudnia 1934 w Łodzi) – polski inżynier chemik, wojewoda białostocki (1920-1924).
Życiorys |
Ukończył gimnazjum w Kaliszu, następnie Wydział Chemiczny Politechniki w Karlsruhe.
W latach 1906-1917 pracował w przedsiębiorstwach tkackich w Łodzi. W 1917 ukończył kurs dla pracowników wyższej administracji przy Uniwersytecie Warszawskim, odbył praktykę w magistracie miasta Łodzi i w urzędzie powiatowym w Brzezinach.
Po odzyskaniu niepodległości przez Polskę od 11 listopada 1918 do 31 grudnia 1919 był starostą powiatu łęczyckiego, a następnie p.o. starosty będzińskiego. Od 3 listopada 1920 do 12 lipca 1924 wojewoda białostocki. Po odejściu z funkcji osiadł ponownie w Łodzi, gdzie zmarł. Pochowany w miejscowości Warta[1].
Należał do Polskiej Korporacji Akademickiej ZAG Wisła.
Przypisy |
↑ Nekrolog – "Kurier Warszawski", nr 346, 17.12.1934 r.
Bibliografia |
Popielawski Stefan w: Kto był kim w Drugiej Rzeczypospolitej (redakcja naukowa Jacek M.Majchrowski przy współpracy Grzegorza Mazura i Kamila Stepana), Warszawa 1994, wyd. BGW, ISBN 83-7066-569-1 s. 173;
Wojewodowie białostoccy (II Rzeczpospolita)
|
Stefan Bądzyński 1 II 1920 – 18 X 1920
Stefan Popielawski 3 XI 1920 – 12 VII 1924
Marian Rembowski 12 VIII 1924 – 24 XI 1927
Karol Kirst 24 XI 1927 – 10 VII 1930
Marian Zyndram-Kościałkowski VII 1930 – 8 III 1934
Stanisław Michałowski 8 III 1934 – 29 IX 1934 (p.o.)
Stefan Pasławski 29 IX 1934 – 14 VII 1936
Stefan Kirtiklis 17 VII 1936 – 9 IX 1937
Henryk Ostaszewski 22 XII 1937 – 10 IX 1939 (od 9 XI 1937 p.o.)
|
 |
|
Apyn2o3uN,2IXoV,Qpa,tkiH,WF 9uzormwMqHeA8TG
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...