Zygmunt Hübner (polityk)

Multi tool use
|
Data i miejsce urodzenia
|
2 stycznia 1879 Opoczno
|
Data i miejsce śmierci
|
14 lipca 1966 Warszawa
|
Minister spraw wewnętrznych
|
Okres
|
od 21 marca 1924 do 17 listopada 1924
|
Poprzednik
|
Władysław Sołtan
|
Następca
|
Cyryl Ratajski
|
Odznaczenia
|

|
Zygmunt Hübner (ur. 2 stycznia 1879 w Opocznie, zm. 14 lipca 1966 w Warszawie) – polski prawnik, polityk, minister.
W 1907 ukończył studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Odessie.
W grudniu 1916 został wiceprezydentem Radomia.
Od 21 marca 1924 do 17 listopada 1924 był ministrem spraw wewnętrznych w rządzie Władysława Grabskiego.
Od stycznia 1927 pracował jako notariusz.
Odznaczenia |
Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski (2 maja 1922)[1]
Przypisy |
↑ Order Odrodzenia Polski. Trzechlecie pierwszej kapituły 1921–1924. Warszawa: Prezydium Rady Ministrów, 1926, s. 18.
Bibliografia |
Kto był kim w Drugiej Rzeczypospolitej z 1994
Drugi rząd Władysława Grabskiego (1923–1925)
|
W dniu zaprzysiężenia |
- Władysław Grabski
Karol Bertoni p.o.
- Ludwik Darowski
- Józef Kiedroń
- Zdzisław Ludkiewicz
- Bolesław Miklaszewski
Józef Raczyński p.o.
Mieczysław Rybczyński p.o.
- Władysław Sołtan
- Kazimierz Sosnkowski
Kazimierz Tyszka p.o.
- Włodzimierz Wyganowski
|
 |
Późniejsi członkowie rządu |
- Stanisław Grabski
- Zygmunt Hübner
- Stanisław Janicki
- Czesław Klarner
- Wiesław Kopczyński
- Władysław Raczkiewicz
Józef Radwan p.o.
- Cyryl Ratajski
- Władysław Sikorski
Gustaw Simon p.o.
- Aleksander Skrzyński
- Franciszek Sokal
- Stanisław Thugutt
- Maurycy Zamoyski
Jan Zawidzki p.o.
- Antoni Żychliński
|
|
Ministrowie spraw wewnętrznych II RP
|
- Stanisław Thugutt
- Stanisław Wojciechowski
- Józef Kuczyński
- Leopold Skulski
- Stanisław Downarowicz
- Antoni Kamieński
Ludwik Darowski p.o.
- Władysław Sikorski
- Władysław Kiernik
- Władysław Sołtan
- Zygmunt Hübner
- Cyryl Ratajski
- Władysław Raczkiewicz
- Stefan Smólski
- Kazimierz Młodzianowski
- Felicjan Sławoj Składkowski
- Henryk Józewski
- Bronisław Pieracki
- Leon Kozłowski
- Marian Zyndram-Kościałkowski
- Felicjan Sławoj Składkowski
|
 |
|
t lUxQZPPVsSPQUiUWVt62S
這個網誌中的熱門文章
Lanžov — gmina — Państwo Czechy Kraj hradecki Powiat Trutnov Kraina Czechy Powierzchnia 7,92 km² Populacja (2014) • liczba ludności 186 [1] Kod pocztowy 544 52 Szczegółowy podział administracyjny Liczba obrębów ewidencyjnych 4 Liczba części gminy 5 Liczba gmin katastralnych 2 Położenie na mapie kraju hradeckiego Lanžov Położenie na mapie Czech Lanžov 50°23′N 15°46′E / 50,386944 15,760833 Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Portal Czechy Lanžov – gmina w Czechach, w powiecie Trutnov, w kraju hradeckim. Według danych z dnia 1 stycznia 2014 liczyła 186 mieszkańców [1] . Przypisy | ↑ a b Počty obyvatel v obcích k 1. 1. 2013 ( cz. ) . www.mvcr.cz. [dostęp 2014-08-23]. p • d • e Powiat Trutnov Batňovice Bernartice Bílá Třemešná Bílé Poličany Borovnice Borovnička Čermná Černý Důl Dolní Branná Dolní...
Town in French Polynesia, France Rikitea Town Rikitea Location in French Polynesia Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Coordinates: 23°7′13″S 134°58′9″W / 23.12028°S 134.96917°W / -23.12028; -134.96917 Country France Overseas collectivity French Polynesia Territory Gambier Islands Island Mangareva Rikitea is a small town on Mangareva, which is part of the Gambier Islands in French Polynesia. A majority of the islanders live in Rikitea. [1] [2] The island was a protectorate of France in 1871 and was annexed in 1881. [3] Contents 1 History 2 Geography 3 Economy 4 Landmarks 5 Transportation 6 References 7 Bibliography 8 External links History The town's history dates to the era when the island was first settled with people from the Marquesas Islands in 1100 AD. Captain James Wilson of the London Missionary Society arrived in 1797 on Du...
Electric locomotive Škoda ChS4-109. The Moscow — Odessa train in Vinnytsia railway station. The Siemens ES64U4, is the current confirmed holder as the fastest electric locomotive at 357 km/h (222 mph) in 2006. An electric locomotive is a locomotive powered by electricity from overhead lines, a third rail or on-board energy storage such as a battery or a supercapacitor. Electric locomotives with on-board fueled prime movers, such as diesel engines or gas turbines, are classed as diesel-electric or gas turbine-electric and not as electric locomotives, because the electric generator/motor combination serves only as a power transmission system. Electric locomotives benefit from the high efficiency of electric motors, often above 90% (not including the inefficiency of generating the electricity). Additional efficiency can be gained from regenerative braking, which allows kinetic energy to be recovered during braking to put power back on the line. Newer electric locomotives ...