Grand Prix Hiszpanii 1951

Multi tool use
| ||
![]() ![]() | ||
8. wyścig z 8 w sezonie 15. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
28 października 1951 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
70 |
|
Długość okrążenia |
6,316 km |
|
Dystans |
442,120 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
20 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
20 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
10 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Alberto Ascari (2:10,59, Ferrari) |
|
Zwycięzca |
Juan Manuel Fangio (2:46:54,10, Alfa Romeo) |
|
Najszybsze okrążenie |
Juan Manuel Fangio (2:16,93, Alfa Romeo) |
|
Grand Prix Włoch w sezonie 1951 Grand Prix Hiszpanii 1954 |
Grand Prix Hiszpanii 1951 (oryg. Gran Premio de España) – ósma (ostatnia) runda [Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie [Formuła 1 Sezon 1951|1951]], która odbyła się 28 października 1951 po raz 1pierwszy na torze Pedralbes.
11. Grand Prix Hiszpanii, pierwsze zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Wyniki |
Kwalifikacje |
P |
Imię i nazwisko |
Kraj |
Nazwa stajni |
Opony |
Czas |
Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Alberto Ascari |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
2:10,590 |
|
2 |
Juan Manuel Fangio |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
2:12,270 |
0:01,680 |
3 |
José Froilán González |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
2:14,010 |
0:03,420 |
4 |
Giuseppe Farina |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
2:14,940 |
0:04,350 |
5 |
Luigi Villoresi |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
2:16,380 |
0:05,790 |
6 |
Emmanuel de Graffenried |
![]() |
Maserati |
Pirelli |
2:16,400 |
0:05,810 |
7 |
Piero Taruffi |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
2:16,800 |
0:06,210 |
8 |
Felice Bonetto |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
2:21,800 |
0:11,210 |
9 |
Robert Manzon |
![]() |
Gordini |
2:23,810 |
0:13,220 |
|
10 |
André Simon |
![]() |
Gordini |
2:24,600 |
0:14,010 |
|
11 |
Maurice Trintignant |
![]() |
Gordini |
2:25,250 |
0:14,660 |
|
12 |
Louis Chiron |
![]() |
Talbot |
2:30,320 |
0:19,730 |
|
13 |
Philippe Etancelin |
![]() |
Talbot |
2:31,000 |
0:20,410 |
|
14 |
Yves Giraud-Cabantous |
![]() |
Talbot |
2:32,180 |
0:21,590 |
|
15 |
Johnny Claes |
![]() |
Talbot |
2:34,460 |
0:23,870 |
|
16 |
Georges Grignard |
![]() |
Talbot |
2:36,580 |
0:25,990 |
|
17 |
Francisco Godia |
![]() |
Milano |
2:37,450 |
0:26,860 |
|
18 |
Juan Jover |
![]() |
Milano |
2:41,990 |
0:31,400 |
|
19 |
B.Bhanuban Bira |
![]() |
Maserati |
2:45,990 |
0:35,400 |
|
20 |
Louis Rosier |
![]() |
Talbot |
2:46,780 |
0:36,190 |
Wyścig |
P |
Nr |
Imię i nazwisko |
Kraj |
Nazwa stajni |
Opony |
Okr. |
Czas/Strata/Powód nieukończenia |
PKT |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
22 |
Juan Manuel Fangio |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
70 |
2h46m54.100 |
9 |
|
2 |
6 |
José Froilán González |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
70 |
+54,28 s |
6 |
|
3 |
20 |
Giuseppe Farina |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
70 |
+1:45,54 m |
4 |
|
4 |
2 |
Alberto Ascari |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
68 |
+2 okr. |
3 |
|
5 |
24 |
Felice Bonetto |
![]() |
Alfa Romeo |
Pirelli |
68 |
+2 okr. |
2 |
|
6 |
26 |
Emmanuel de Graffenried |
![]() |
Maserati |
Pirelli |
66 |
+4 okr. |
0 |
|
7 |
28 |
Louis Rosier |
![]() |
Talbot |
64 |
+6 okr. |
0 |
||
8 |
34 |
Philippe Etancelin |
![]() |
Talbot |
63 |
+7 okr. |
0 |
||
9 |
14 |
Robert Manzon |
![]() |
Gordini |
63 |
+7 okr. |
0 |
||
10 |
44 |
Francisco Godia |
![]() |
Milano |
60 |
+10 okr. |
0 |
||
Nie sklasyfikowani | |||||||||
4 |
Luigi Villoresi |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
48 |
zapłon |
0 |
||
16 |
André Simon |
![]() |
Gordini |
48 |
silnik |
0 |
|||
36 |
Johnny Claes |
![]() |
Talbot |
37 |
wypadek |
0 |
|||
8 |
Piero Taruffi |
![]() |
Ferrari |
Pirelli |
30 |
koło |
0 |
||
12 |
Maurice Trintignant |
![]() |
Gordini |
25 |
silnik |
0 |
|||
38 |
Georges Grignard |
![]() |
Talbot |
23 |
silnik |
0 |
|||
32 |
Yves Giraud-Cabantous |
![]() |
Talbot |
7 |
wypadek |
0 |
|||
30 |
Louis Chiron |
![]() |
Talbot |
4 |
zapłon |
0 |
|||
18 |
B.Bhanuban Bira |
![]() |
Maserati |
1 |
silnik |
0 |
|||
46 |
Juan Jover |
![]() |
Milano |
0 |
nie wystartował / silnik |
0 |
|
|
sCSFo9teufrlAPM2o0X3S