Grand Prix Hiszpanii 1951
| ||
Pedralbes | ||
8. wyścig z 8 w sezonie 15. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 28 października 1951 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 70 | |
Długość okrążenia | 6,316 km | |
Dystans | 442,120 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 20 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 20 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Alberto Ascari (2:10,59, Ferrari) | |
Zwycięzca | Juan Manuel Fangio (2:46:54,10, Alfa Romeo) | |
Najszybsze okrążenie | Juan Manuel Fangio (2:16,93, Alfa Romeo) | |
Grand Prix Włoch w sezonie 1951 Grand Prix Hiszpanii 1954 |
Grand Prix Hiszpanii 1951 (oryg. Gran Premio de España) – ósma (ostatnia) runda [Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie [Formuła 1 Sezon 1951|1951]], która odbyła się 28 października 1951 po raz 1pierwszy na torze Pedralbes.
11. Grand Prix Hiszpanii, pierwsze zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Wyniki |
Kwalifikacje |
P | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alberto Ascari | Włochy | Ferrari | Pirelli | 2:10,590 | |
2 | Juan Manuel Fangio | Argentyna | Alfa Romeo | Pirelli | 2:12,270 | 0:01,680 |
3 | José Froilán González | Argentyna | Ferrari | Pirelli | 2:14,010 | 0:03,420 |
4 | Giuseppe Farina | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 2:14,940 | 0:04,350 |
5 | Luigi Villoresi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 2:16,380 | 0:05,790 |
6 | Emmanuel de Graffenried | Szwajcaria | Maserati | Pirelli | 2:16,400 | 0:05,810 |
7 | Piero Taruffi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 2:16,800 | 0:06,210 |
8 | Felice Bonetto | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 2:21,800 | 0:11,210 |
9 | Robert Manzon | Francja | Gordini | 2:23,810 | 0:13,220 | |
10 | André Simon | Francja | Gordini | 2:24,600 | 0:14,010 | |
11 | Maurice Trintignant | Francja | Gordini | 2:25,250 | 0:14,660 | |
12 | Louis Chiron | Monako | Talbot | 2:30,320 | 0:19,730 | |
13 | Philippe Etancelin | Francja | Talbot | 2:31,000 | 0:20,410 | |
14 | Yves Giraud-Cabantous | Francja | Talbot | 2:32,180 | 0:21,590 | |
15 | Johnny Claes | Belgia | Talbot | 2:34,460 | 0:23,870 | |
16 | Georges Grignard | Francja | Talbot | 2:36,580 | 0:25,990 | |
17 | Francisco Godia | Hiszpania | Milano | 2:37,450 | 0:26,860 | |
18 | Juan Jover | Hiszpania | Milano | 2:41,990 | 0:31,400 | |
19 | B.Bhanuban Bira | Tajlandia | Maserati | 2:45,990 | 0:35,400 | |
20 | Louis Rosier | Francja | Talbot | 2:46,780 | 0:36,190 |
Wyścig |
P | Nr | Imię i nazwisko | Kraj | Nazwa stajni | Opony | Okr. | Czas/Strata/Powód nieukończenia | PKT | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 22 | Juan Manuel Fangio | Argentyna | Alfa Romeo | Pirelli | 70 | 2h46m54.100 | 9 | |
2 | 6 | José Froilán González | Argentyna | Ferrari | Pirelli | 70 | +54,28 s | 6 | |
3 | 20 | Giuseppe Farina | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 70 | +1:45,54 m | 4 | |
4 | 2 | Alberto Ascari | Włochy | Ferrari | Pirelli | 68 | +2 okr. | 3 | |
5 | 24 | Felice Bonetto | Włochy | Alfa Romeo | Pirelli | 68 | +2 okr. | 2 | |
6 | 26 | Emmanuel de Graffenried | Szwajcaria | Maserati | Pirelli | 66 | +4 okr. | 0 | |
7 | 28 | Louis Rosier | Francja | Talbot | 64 | +6 okr. | 0 | ||
8 | 34 | Philippe Etancelin | Francja | Talbot | 63 | +7 okr. | 0 | ||
9 | 14 | Robert Manzon | Francja | Gordini | 63 | +7 okr. | 0 | ||
10 | 44 | Francisco Godia | Hiszpania | Milano | 60 | +10 okr. | 0 | ||
Nie sklasyfikowani | |||||||||
4 | Luigi Villoresi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 48 | zapłon | 0 | ||
16 | André Simon | Francja | Gordini | 48 | silnik | 0 | |||
36 | Johnny Claes | Belgia | Talbot | 37 | wypadek | 0 | |||
8 | Piero Taruffi | Włochy | Ferrari | Pirelli | 30 | koło | 0 | ||
12 | Maurice Trintignant | Francja | Gordini | 25 | silnik | 0 | |||
38 | Georges Grignard | Francja | Talbot | 23 | silnik | 0 | |||
32 | Yves Giraud-Cabantous | Francja | Talbot | 7 | wypadek | 0 | |||
30 | Louis Chiron | Monako | Talbot | 4 | zapłon | 0 | |||
18 | B.Bhanuban Bira | Tajlandia | Maserati | 1 | silnik | 0 | |||
46 | Juan Jover | Hiszpania | Milano | 0 | nie wystartował / silnik | 0 |
|
|