Grand Prix Hiszpanii 1979

Multi tool use
| ||
![]() ![]() | ||
5. wyścig z 15 w sezonie 318. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
29 kwietnia 1979 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
75 |
|
Długość okrążenia |
3,404 km |
|
Dystans |
255,300 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
27 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
24 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
14 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Jacques Laffite (1:14,50, Ligier) |
|
Zwycięzca |
Patrick Depailler (1:39:11,84, Ligier) |
|
Najszybsze okrążenie |
Gilles Villeneuve (1:16,44, Ferrari) |
|
Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Zachód w sezonie 1979 Grand Prix Belgii 1978 Grand Prix Hiszpanii 1981 |
Grand Prix Hiszpanii 1979 (oryg. Gran Premio de España) – piąta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1979, która odbyła się 29 kwietnia 1979, po raz ósmy na torze Circuito del Jarama.
25. Grand Prix Hiszpanii, 14. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
25 |
![]() |
Ligier-Ford |
75 |
1:39:11.84 |
2 |
9 |
2 |
2 |
![]() |
Lotus-Ford |
75 |
+20.94 sek. |
8 |
6 |
3 |
1 |
![]() |
Lotus-Ford |
75 |
+27.31 sek. |
4 |
4 |
4 |
11 |
![]() |
Ferrari |
75 |
+28.68 sek. |
5 |
3 |
5 |
4 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
75 |
+30.39 sek. |
12 |
2 |
6 |
3 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
75 |
+48.43 sek. |
10 |
1 |
7 |
12 |
![]() |
Ferrari |
75 |
+52.31 sek. |
3 |
|
8 |
30 |
![]() |
Arrows-Ford |
75 |
+1:14.84 |
17 |
|
9 |
16 |
![]() |
Renault |
74 |
+1 okrążenie |
11 |
|
10 |
29 |
![]() |
Arrows-Ford |
74 |
+1 okrążenie |
16 |
|
11 |
14 |
![]() |
Fittipaldi-Ford |
74 |
+1 okrążenie |
19 |
|
12 |
17 |
![]() |
Shadow-Ford |
73 |
+2 Okrążeń |
24 |
|
13 |
8 |
![]() |
McLaren-Ford |
72 |
+3 Okrążeń |
20 |
|
14 |
9 |
![]() |
ATS-Ford |
69 |
+6 Okrążeń |
21 |
|
NU |
5 |
![]() |
Brabham-Alfa Romeo |
63 |
Wyciek wody |
6 |
|
NU |
31 |
![]() |
Lotus-Ford |
58 |
Silnik |
23 |
|
NU |
27 |
![]() |
Williams-Ford |
54 |
Skrz. biegów |
13 |
|
NU |
18 |
![]() |
Shadow-Ford |
52 |
Silnik |
22 |
|
NU |
28 |
![]() |
Williams-Ford |
32 |
Silnik |
14 |
|
NU |
20 |
![]() |
Wolf-Ford |
26 |
Hamulce |
15 |
|
NU |
15 |
![]() |
Renault |
21 |
Turbo |
9 |
|
NU |
7 |
![]() |
McLaren-Ford |
21 |
Silnik |
18 |
|
NU |
26 |
![]() |
Ligier-Ford |
15 |
Silnik |
1 |
|
NU |
6 |
![]() |
Brabham-Alfa Romeo |
15 |
Wtrysk |
7 |
|
NZ |
22 |
![]() |
Ensign-Ford |
||||
NZ |
24 |
![]() |
Merzario-Ford |
||||
NZ |
36 |
![]() |
Kauhsen-Ford |
Uwagi |
Pole position: Jacques Laffite - 1:14.50- Najszybsze okrążenie: Gilles Villeneuve - 1:16.44
- Na prowadzeniu: Patrick Depailler 75 okrążeń (1-75).
|
WsrlnFsJxpqWDsCy,w6FdkTv dP3Wy013 S02L,S1uO,VhK33rQvoN,McyO