Grand Prix Hiszpanii 1989
| ||
Circuito Permanente de Jerez | ||
14. wyścig z 16 w sezonie 482. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 1 października 1989 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 73 | |
Długość okrążenia | 4,218 km | |
Dystans | 307,914 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 38 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 26 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Ayrton Senna (1:20,291, McLaren) | |
Zwycięzca | Ayrton Senna (1:47:48,264, McLaren) | |
Najszybsze okrążenie | Ayrton Senna (1:25,779, McLaren) | |
Grand Prix Portugalii w sezonie 1989 Grand Prix Japonii 1988 Grand Prix Hiszpanii 1990 |
Grand Prix Hiszpanii 1989 (oryg. Gran Premio Tio Pepe de España) – 14. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1989, która odbyła się 1 października 1989, po raz czwarty na torze Circuito Permanente de Jerez.
31. Grand Prix Hiszpanii, 19. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | 73 | 1:47:48.264 | 1 | 9 |
2 | 28 | Gerhard Berger | Ferrari | 73 | + 27.051 | 2 | 6 |
3 | 2 | Alain Prost | McLaren-Honda | 73 | + 53.788 | 3 | 4 |
4 | 4 | Jean Alesi | Tyrrell-Ford | 72 | + 1 okrążenie | 9 | 3 |
5 | 6 | Riccardo Patrese | Williams-Renault | 72 | + 1 okrążenie | 6 | 2 |
6 | 30 | Philippe Alliot | Larrousse-Lamborghini | 72 | + 1 okrążenie | 5 | 1 |
7 | 22 | Andrea de Cesaris | Dallara-Ford | 72 | + 1 okrążenie | 15 | |
8 | 11 | Nelson Piquet | Lotus-Judd | 71 | + 2 Okrążeń | 7 | |
9 | 9 | Derek Warwick | Arrows-Ford | 71 | + 2 Okrążeń | 16 | |
10 | 3 | Jonathan Palmer | Tyrrell-Ford | 71 | + 2 Okrążeń | 13 | |
NU | 10 | Eddie Cheever | Arrows-Ford | 61 | Silnik | 61 | |
NU | 20 | Emanuele Pirro | Benetton-Ford | 59 | Wypadł z toru | 10 | |
NU | 21 | Alex Caffi | Dallara-Ford | 55 | Silnik | 23 | |
NU | 7 | Martin Brundle | Brabham-Judd | 51 | Wypadł z toru | 8 | |
NU | 15 | Maurício Gugelmin | March-Judd | 47 | Kolizja | 26 | |
NU | 24 | Luis Perez-Sala | Minardi-Ford | 47 | Wypadł z toru | 20 | |
NU | 5 | Thierry Boutsen | Williams-Renault | 40 | Pompa paliwa | 21 | |
NU | 26 | Olivier Grouillard | Ligier-Ford | 34 | Silnik | 24 | |
NU | 23 | Pierluigi Martini | Minardi-Ford | 27 | Wypadł z toru | 4 | |
NU | 16 | Ivan Capelli | March-Judd | 23 | Przen. napędu | 19 | |
NU | 37 | Jyrki Järvilehto | Onyx-Ford | 20 | Skrz. biegów | 17 | |
NU | 18 | Piercarlo Ghinzani | Osella-Ford | 17 | Skrz. biegów | 25 | |
NU | 19 | Alessandro Nannini | Benetton-Ford | 14 | Wypadł z toru | 14 | |
NU | 8 | Stefano Modena | Brabham-Judd | 11 | Elektryka | 12 | |
NU | 17 | Nicola Larini | Osella-Ford | 6 | Zawieszenie | 11 | |
NU | 12 | Satoru Nakajima | Lotus-Judd | 0 | Kolizja | 18 | |
NZ | 25 | René Arnoux | Ligier-Ford | | | | |
NZ | 39 | Pierre-Henri Raphanel | Rial-Ford | | | | |
NZ | 38 | Gregor Foitek | Rial-Ford | | | | |
NPK | 40 | Gabriele Tarquini | AGS-Ford | | | | |
NPK | 36 | Stefan Johansson | Onyx-Ford | | | | |
NPK | 31 | Roberto Moreno | Coloni-Ford | | | | |
NPK | 29 | Michele Alboreto | Larrousse-Lamborghini | | | | |
NPK | 35 | Aguri Suzuki | Zakspeed-Yamaha | | | | |
NPK | 41 | Yannick Dalmas | AGS-Ford | | | | |
NPK | 34 | Bernd Schneider | Zakspeed-Yamaha | | | | |
NPK | 33 | Oscar Larrauri | Euro Brun-Judd | | | | |
NPK | 32 | Enrico Bertaggia | Coloni-Ford | | | | |
|
|