Grand Prix Hiszpanii 1989






















































Grand Prix Hiszpanii 1989
Gran Premio Tio Pepe de España


Tor Circuito Permanente de Jerez
Hiszpania Circuito Permanente de Jerez
14. wyścig z 16 w sezonie
482. wyścig mistrzostw Formuły 1
Data

1 października 1989
Trasa
Liczba okrążeń
73
Długość okrążenia
4,218 km
Dystans
307,914 km
Zgłoszenia
Zgłoszenia
38 kierowców
Zakwalifikowało się
26 kierowców
Ukończyło wyścig
10 kierowców
Najlepsze wyniki
Pole position

Ayrton Senna
(1:20,291, McLaren)
Zwycięzca

Ayrton Senna
(1:47:48,264, McLaren)
Najszybsze
okrążenie

Ayrton Senna
(1:25,779, McLaren)

Grand Prix Portugalii w sezonie 1989 Grand Prix Japonii
1988 Grand Prix Hiszpanii 1990

Grand Prix Hiszpanii 1989 (oryg. Gran Premio Tio Pepe de España) – 14. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1989, która odbyła się 1 października 1989, po raz czwarty na torze Circuito Permanente de Jerez.


31. Grand Prix Hiszpanii, 19. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.



Klasyfikacja |













































































































































































































































































































































































































































































Pos
No
Kierowca
Konstruktor
Okrążeń
Czas/powód NU
Poz. Start.
Punktów
1
1

Brazylia Ayrton Senna

McLaren-Honda
73
1:47:48.264
1

9
2
28

Austria Gerhard Berger

Ferrari
73
+ 27.051
2

6
3
2

Francja Alain Prost

McLaren-Honda
73
+ 53.788
3

4
4
4

Francja Jean Alesi

Tyrrell-Ford
72
+ 1 okrążenie
9

3
5
6

Włochy Riccardo Patrese

Williams-Renault
72
+ 1 okrążenie
6

2
6
30

Francja Philippe Alliot

Larrousse-Lamborghini
72
+ 1 okrążenie
5

1
7
22

Włochy Andrea de Cesaris

Dallara-Ford
72
+ 1 okrążenie
15
 
8
11

Brazylia Nelson Piquet

Lotus-Judd
71
+ 2 Okrążeń
7
 
9
9

Wielka Brytania Derek Warwick

Arrows-Ford
71
+ 2 Okrążeń
16
 
10
3

Wielka Brytania Jonathan Palmer

Tyrrell-Ford
71
+ 2 Okrążeń
13
 
NU
10

Stany Zjednoczone Eddie Cheever

Arrows-Ford
61
Silnik
61
 
NU
20

Włochy Emanuele Pirro

Benetton-Ford
59
Wypadł z toru
10
 
NU
21

Włochy Alex Caffi

Dallara-Ford
55
Silnik
23
 
NU
7

Wielka Brytania Martin Brundle

Brabham-Judd
51
Wypadł z toru
8
 
NU
15

Brazylia Maurício Gugelmin

March-Judd
47
Kolizja
26
 
NU
24

Hiszpania Luis Perez-Sala

Minardi-Ford
47
Wypadł z toru
20
 
NU
5

Belgia Thierry Boutsen

Williams-Renault
40
Pompa paliwa
21
 
NU
26

Francja Olivier Grouillard

Ligier-Ford
34
Silnik
24
 
NU
23

Włochy Pierluigi Martini

Minardi-Ford
27
Wypadł z toru
4
 
NU
16

Włochy Ivan Capelli

March-Judd
23
Przen. napędu
19
 
NU
37

Finlandia Jyrki Järvilehto

Onyx-Ford
20
Skrz. biegów
17
 
NU
18

Włochy Piercarlo Ghinzani

Osella-Ford
17
Skrz. biegów
25
 
NU
19

Włochy Alessandro Nannini

Benetton-Ford
14
Wypadł z toru
14
 
NU
8

Włochy Stefano Modena

Brabham-Judd
11
Elektryka
12
 
NU
17

Włochy Nicola Larini

Osella-Ford
6
Zawieszenie
11
 
NU
12

Japonia Satoru Nakajima

Lotus-Judd
0
Kolizja
18
 
NZ
25

Francja René Arnoux

Ligier-Ford
 
 
 
 
NZ
39

Francja Pierre-Henri Raphanel

Rial-Ford
 
 
 
 
NZ
38

Szwajcaria Gregor Foitek

Rial-Ford
 
 
 
 
NPK
40

Włochy Gabriele Tarquini

AGS-Ford
 
 
 
 
NPK
36

Szwecja Stefan Johansson

Onyx-Ford
 
 
 
 
NPK
31

Brazylia Roberto Moreno

Coloni-Ford
 
 
 
 
NPK
29

Włochy Michele Alboreto

Larrousse-Lamborghini
 
 
 
 
NPK
35

Japonia Aguri Suzuki

Zakspeed-Yamaha
 
 
 
 
NPK
41

Francja Yannick Dalmas

AGS-Ford
 
 
 
 
NPK
34

Niemcy Bernd Schneider

Zakspeed-Yamaha
 
 
 
 
NPK
33

Argentyna Oscar Larrauri

Euro Brun-Judd
 
 
 
 
NPK
32

Włochy Enrico Bertaggia

Coloni-Ford
 
 
 
 





這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna