Grand Prix Hiszpanii 1971

Multi tool use
| ||
![]() ![]() | ||
2. wyścig z 11 w sezonie 199. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
18 kwietnia 1971 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
75 |
|
Długość okrążenia |
3,791 km |
|
Dystans |
284,325 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
22 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
22 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
11 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Jacky Ickx (1:25,9, Ferrari) |
|
Zwycięzca |
Jackie Stewart (1:49:03,4, Tyrrell) |
|
Najszybsze okrążenie |
Jacky Ickx (1:25,1, Ferrari) |
|
Grand Prix Południowej Afryki w sezonie 1971 Grand Prix Monako 1970 Grand Prix Hiszpanii 1972 |
Grand Prix Hiszpanii 1971 (oryg. Gran Premio de España) – 2. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1971, która odbyła się 18 kwietnia 1971, po raz 2. na torze Montjuïc Circuit.
17. Grand Prix Hiszpanii, 6. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
11 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
75 |
1:49:03.4 |
4 |
9 |
2 |
4 |
![]() |
Ferrari |
75 |
3.4 |
1 |
6 |
3 |
20 |
![]() |
Matra |
75 |
58.1 |
3 |
4 |
4 |
14 |
![]() |
BRM |
75 |
+ 1:17.9 |
5 |
3 |
5 |
9 |
![]() |
McLaren-Ford |
75 |
+ 1:27.0 |
9 |
2 |
6 |
21 |
![]() |
Matra |
74 |
+1 okrążenie |
6 |
1 |
7 |
12 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
74 |
+1 okrążenie |
12 |
|
8 |
10 |
![]() |
McLaren-Ford |
73 |
+2 okrążenia |
7 |
|
9 |
8 |
![]() |
Brabham-Ford |
72 |
+3 okrążenia |
21 |
|
10 |
16 |
![]() |
BRM |
71 |
+4 okrążenia |
17 |
|
11 |
24 |
![]() |
Surtees-Ford |
67 |
+8 okrążeń |
22 |
|
NS |
3 |
![]() |
Lotus-Ford |
58 |
Nie sklasyfikowany |
16 |
|
NU |
2 |
![]() |
Lotus-Ford |
54 |
Zawieszenie |
14 |
|
NU |
27 |
![]() |
March-Ford |
53 |
Silnik |
11 |
|
NU |
6 |
![]() |
Ferrari |
50 |
Silnik |
8 |
|
NU |
19 |
![]() |
March-Ford |
46 |
Pompa paliwa |
20 |
|
NU |
18 |
![]() |
March-Ford |
24 |
Zapłon |
13 |
|
NU |
5 |
![]() |
Ferrari |
13 |
Silnik |
2 |
|
NU |
25 |
![]() |
Surtees-Ford |
9 |
Ciśnienie paliwa |
19 |
|
NU |
15 |
![]() |
BRM |
5 |
Skrz. biegów |
15 |
|
NU |
7 |
![]() |
Brabham-Ford |
5 |
Ukł. kierowniczy |
10 |
|
Uwagi |
- Najszybsze okrążenie: Jacky Ickx 1:25.1
|
X,8EZYTYJa HcGpE97L LUY1tvcD59iZf9eDwrtA9AWzosR z,ZSsiFeQuO2zp1j