Grand Prix Hiszpanii 1998

Multi tool use
| ||
![]() ![]() | ||
5. wyścig z 16 w sezonie 619. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
8-10 maja 1998 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
65 |
|
Długość okrążenia |
4728 km |
|
Dystans |
307,320 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
22 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
21 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
16 kierowców |
|
Grand Prix San Marino w sezonie 1998 Grand Prix Monako 1997 Grand Prix Hiszpanii 1999 |

Mika Häkkinen podczas Grand Prix Hiszpanii 1998
Wyniki Grand Prix Hiszpanii, piątej rundy Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1998.
Spis treści
1 Lista startowa
2 Kwalifikacje
3 Wyścig
4 Najszybsze okrążenia
5 Klasyfikacja po wyścigu
5.1 Kierowcy
5.2 Konstruktorzy
Lista startowa |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Samochód |
Silnik |
Opony |
---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
Winfield Williams |
Williams FW20 |
Mecachrome 3,0l V10 |
G |
2 |
![]() |
Winfield Williams |
Williams FW20 |
Mecachrome 3,0l V10 |
G |
3 |
![]() |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari F300 |
Ferrari 3,0l V10 |
G |
4 |
![]() |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari F300 |
Ferrari 3,0l V10 |
G |
5 |
![]() |
Mild Seven Benetton Playlife |
Benetton B198 |
Playlife 3,0l V10 |
B |
6 |
![]() |
Mild Seven Benetton Playlife |
Benetton B198 |
Playlife 3,0l V10 |
B |
7 |
![]() |
West McLaren Mercedes |
McLaren MP4/13 |
Mercedes 3,0l V10 |
B |
8 |
![]() |
West McLaren Mercedes |
McLaren MP4/13 |
Mercedes 3,0l V10 |
B |
9 |
![]() |
Benson & Hedges Jordan |
Jordan 198 |
Mugen-Honda 3,0l V10 |
G |
10 |
![]() |
Benson & Hedges Jordan |
Jordan 198 |
Mugen-Honda 3,0l V10 |
G |
11 |
![]() |
Gauloises Prost Peugeot |
Prost AP01 |
Peugeot 3,0l V10 |
B |
12 |
![]() |
Gauloises Prost Peugeot |
Prost AP01 |
Peugeot 3,0l V10 |
B |
14 |
![]() |
Red Bull Sauber Petronas |
Sauber C17 |
Petronas 3,0l V10 |
G |
15 |
![]() |
Red Bull Sauber Petronas |
Sauber C17 |
Petronas 3,0l V10 |
G |
16 |
![]() |
Danka Zepter Arrows |
Arrows A19 |
Arrows 3,0l V10 |
B |
17 |
![]() |
Danka Zepter Arrows |
Arrows A19 |
Arrows 3,0l V10 |
B |
18 |
![]() |
HSBC Stewart Ford |
Stewart SF2 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
B |
19 |
![]() |
HSBC Stewart Ford |
Stewart SF2 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
B |
20 |
![]() |
PIAA Tyrrell |
Tyrrell 026 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
G |
21 |
![]() |
PIAA Tyrrell |
Tyrrell 026 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
G |
22 |
![]() |
Fondmetal Minardi Team |
Minardi M198 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
B |
23 |
![]() |
Fondmetal Minardi Team |
Minardi M198 |
Ford Zetec-R 3,0l V10 |
B |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Samochód |
Silnik |
Opony |
Kwalifikacje |
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor(-silnik) |
Opony |
Czas |
Odstęp |
Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
8 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.262 |
- |
- |
2 |
7 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.996 |
0:00.734 |
0:00.734 |
3 |
3 |
![]() |
Ferrari |
G |
1:21.785 |
0:00.789 |
0:01.523 |
4 |
5 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
1:21.894 |
0:00.109 |
0:01.632 |
5 |
6 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
1:21.965 |
0:00.071 |
0:01.703 |
6 |
4 |
![]() |
Ferrari |
G |
1:22.350 |
0:00.385 |
0:02.088 |
7 |
15 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
1:22.794 |
0:00.444 |
0:02.532 |
8 |
9 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
1:22.835 |
0:00.041 |
0:02.573 |
9 |
18 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
1:22.860 |
0:00.025 |
0:02.598 |
10 |
1 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
1:22.885 |
0:00.025 |
0:02.623 |
11 |
10 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
1:22.927 |
0:00.042 |
0:02.665 |
12 |
11 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
1:22.963 |
0:00.036 |
0:02.701 |
13 |
2 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
1:23.197 |
0:00.234 |
0:02.935 |
14 |
14 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
1:23.427 |
0:00.230 |
0:03.165 |
15 |
16 |
![]() |
Arrows |
B |
1:23.704 |
0:00.277 |
0:03.442 |
16 |
12 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
1:23.748 |
0:00.044 |
0:03.486 |
17 |
17 |
![]() |
Arrows |
B |
1:23.887 |
0:00.139 |
0:03.625 |
18 |
19 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
1:24.112 |
0:00.225 |
0:03.850 |
19 |
23 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
1:24.265 |
0:00.153 |
0:04.003 |
20 |
22 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
1:24.538 |
0:00.273 |
0:04.276 |
21 |
21 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
G |
1:24.722 |
0:00.184 |
0:04.460 |
Nie zakwalifikowali się | |||||||
- |
20 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
G |
1:25.946 |
- |
0:05.684 |
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor(-silnik) |
Opony |
Czas |
Odstęp |
Strata |
Wyścig |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Opony |
Okr. |
Czas / Strata |
Komentarz |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
8 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
65 |
1h33m37s621 |
||
2 |
7 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
65 |
1h33m47s080(+0:09.459) |
||
3 |
3 |
![]() |
Ferrari |
G |
65 |
1h34m24s716(+0:47.095) |
||
4 |
6 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
65 |
1h34m40s159(+1:02.538) |
||
5 |
18 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
64 |
- 1 okr. |
||
6 |
1 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
64 |
- 1 okr. |
||
7 |
15 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
64 |
- 1 okr. |
||
8 |
2 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
63 |
- 2 okr. |
||
9 |
12 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
63 |
- 2 okr. |
||
10 |
14 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
63 |
- 2 okr. |
||
11 |
10 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
63 |
- 2 okr. |
||
12 |
19 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
63 |
- 2 okr. |
||
13 |
21 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
G |
63 |
- 2 okr. |
||
14 |
22 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
63 |
- 2 okr. |
||
15 |
23 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
63 |
- 2 okr. |
||
16 |
11 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
60 |
- 5 okr. |
układ hydrauliczny |
|
Niesklasyfikowani | ||||||||
9 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
46 |
- 19 okr. |
silnik |
||
4 |
![]() |
Ferrari |
G |
28 |
- 37 okr. |
kolizja |
||
5 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
28 |
- 37 okr. |
kolizja |
||
17 |
![]() |
Arrows |
B |
21 |
- 44 okr. |
silnik |
||
16 |
![]() |
Arrows |
B |
20 |
- 45 okr. |
silnik |
||
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Opony |
Okr. |
Czas / Strata |
Komentarz |
Najszybsze okrążenia |
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Opony |
Okr. |
Czas |
Odstęp |
Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
8 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
25 |
1:24.275 |
- |
- |
2 |
3 |
![]() |
Ferrari |
G |
47 |
1:24.625 |
0:00.350 |
0:00.350 |
3 |
7 |
![]() |
McLaren-Mercedes |
B |
63 |
1:24.778 |
0:00.153 |
0:00.503 |
4 |
6 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
44 |
1:25.343 |
0:00.565 |
0:01.068 |
5 |
14 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
32 |
1:25.668 |
0:00.325 |
0:01.393 |
6 |
4 |
![]() |
Ferrari |
G |
20 |
1:25.778 |
0:00.110 |
0:01.503 |
7 |
5 |
![]() |
Benetton-Playlife |
B |
18 |
1:25.851 |
0:00.073 |
0:01.576 |
8 |
2 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
4 |
1:26.011 |
0:00.160 |
0:01.736 |
9 |
15 |
![]() |
Sauber-Petronas |
G |
26 |
1:26.354 |
0:00.343 |
0:02.079 |
10 |
12 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
26 |
1:26.394 |
0:00.040 |
0:02.119 |
11 |
1 |
![]() |
Williams-Mecachrome |
G |
24 |
1:26.407 |
0:00.013 |
0:02.132 |
12 |
9 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
38 |
1:26.501 |
0:00.094 |
0:02.226 |
13 |
11 |
![]() |
Prost-Peugeot |
B |
59 |
1:26.502 |
0:00.001 |
0:02.227 |
14 |
18 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
24 |
1:26.532 |
0:00.030 |
0:02.257 |
15 |
10 |
![]() |
Jordan-Mugen-Honda |
G |
41 |
1:26.533 |
0:00.001 |
0:02.258 |
16 |
19 |
![]() |
Stewart-Ford |
B |
44 |
1:27.203 |
0:00.670 |
0:02.928 |
17 |
23 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
47 |
1:27.601 |
0:00.398 |
0:03.326 |
18 |
16 |
![]() |
Arrows |
B |
16 |
1:27.638 |
0:00.037 |
0:03.363 |
19 |
17 |
![]() |
Arrows |
B |
21 |
1:27.767 |
0:00.129 |
0:03.492 |
20 |
22 |
![]() |
Minardi-Ford |
B |
25 |
1:27.767 |
0:00.000 |
0:03.492 |
21 |
21 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
G |
34 |
1:28.066 |
0:00.299 |
0:03.791 |
P |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Opony |
Okr |
Czas |
Odstęp |
Strata |
Klasyfikacja po wyścigu |
Kierowcy |
P |
+/- |
Kierowca |
Starty |
Punkty |
P1 |
P2 |
P3 |
PP |
NO |
NS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
0 |
![]() |
5 |
36 |
3 |
1 |
- |
3 |
3 |
1 |
2 |
0 |
![]() |
5 |
29 |
1 |
3 |
- |
2 |
- |
- |
3 |
0 |
![]() |
5 |
24 |
1 |
1 |
2 |
- |
1 |
1 |
4 |
0 |
![]() |
5 |
11 |
- |
- |
2 |
- |
- |
1 |
5 |
+1 |
![]() |
5 |
9 |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
6 |
--1 |
![]() |
5 |
8 |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
7 |
0 |
![]() |
5 |
6 |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
8 |
0 |
![]() |
5 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
9 |
+6 |
![]() |
5 |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
10 |
0 |
![]() |
5 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
11 |
--2 |
![]() |
5 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
12 |
--1 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
13 |
--1 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
14 |
--1 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
15 |
+3 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
16 |
--2 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
17 |
--1 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
18 |
--1 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
19 |
0 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
20 |
0 |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
21 |
0 |
![]() |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
Niesklasyfikowani | ||||||||||
' |
![]() |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
' |
![]() |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
P |
+/- |
Kierowca |
Starty |
Punkty |
P1 |
P2 |
P3 |
PP |
NO |
NS |
Konstruktorzy |
P |
+/- |
Konstruktor |
Starty |
Punkty |
P1 |
P2 |
P3 |
PP |
NO |
NS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
0 |
![]() |
10 |
65 |
4 |
4 |
- |
5 |
3 |
1 |
2 |
0 |
![]() |
10 |
35 |
1 |
1 |
4 |
- |
1 |
2 |
3 |
0 |
![]() |
10 |
14 |
- |
- |
1 |
- |
- |
1 |
4 |
0 |
![]() |
10 |
10 |
- |
- |
- |
- |
1 |
4 |
5 |
0 |
![]() |
10 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
6 |
+3 |
![]() |
10 |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
7 |
--1 |
![]() |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
8 |
--1 |
![]() |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
9 |
+1 |
![]() |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
10 |
--2 |
![]() |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
9 |
11 |
0 |
![]() |
9 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
P |
+/- |
Konstruktor |
Starty |
Punkty |
P1 |
P2 |
P3 |
PP |
NO |
NS |
|
|
nglj31pp2GehiYs,Q