Grand Prix Hiszpanii 1990






















































Grand Prix Hiszpanii 1990
Gran Premio Tio Pepe de España 1990


Tor Circuito Permanente de Jerez
Hiszpania Circuito Permanente de Jerez
14. wyścig z 16 w sezonie
498. wyścig mistrzostw Formuły 1
Data

30 września 1990
Trasa
Liczba okrążeń
73
Długość okrążenia
4,218 km
Dystans
307,914 km
Zgłoszenia
Zgłoszenia
33 kierowców
Zakwalifikowało się
26 kierowców
Ukończyło wyścig
10 kierowców
Najlepsze wyniki
Pole position

Ayrton Senna
(1:18,387, McLaren)
Zwycięzca

Alain Prost
(1h48m01,461, Ferrari)
Najszybsze
okrążenie

Riccardo Patrese
(1:24,513, Williams)

Grand Prix Portugalii w sezonie 1990 Grand Prix Japonii
1989 Grand Prix Hiszpanii 1991

Grand Prix Hiszpanii 1990 (oryg. Gran Premio Tio Pepe de España) – 14. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1990, która odbyła się 30 września 1990, po raz piąty na torze Circuito Permanente de Jerez.


32. Grand Prix Hiszpanii, 20. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.



Klasyfikacja |





Pit-stop Nigela Mansella podczas wyścigu



























































































































































































































































































































































































































Pos No Kierowca Konstruktor Okrążeń Czas/powód NU Poz. Start. Punktów
1
1

Francja Alain Prost

Ferrari
73
1:48:01.461
2

9
2
2

Wielka Brytania Nigel Mansell

Ferrari
73
+22.064
3

6
3
19

Włochy Alessandro Nannini

Benetton-Ford
73
+34.874
9

4
4
5

Belgia Thierry Boutsen

Williams-Renault
73
+43.296
7

3
5
6

Włochy Riccardo Patrese

Williams-Renault
73
+57.530
6

2
6
30

Japonia Aguri Suzuki

Larrousse-Lamborghini
73
+1:03.728
15

1
7
25

Włochy Nicola Larini

Ligier-Ford
72
+1 okrążenie
20

8
15

Brazylia Maurício Gugelmin

Leyton House-Judd
72
+1 okrążenie
12

9
18

Francja Yannick Dalmas

AGS-Ford
72
+1 okrążenie
23

10
9

Włochy Michele Alboreto

Arrows-Ford
71
+2 Okrążeń
25

NU
11

Wielka Brytania Derek Warwick

Lotus-Lamborghini
63
Skrz. biegów
10

NU
16

Włochy Ivan Capelli

Leyton House-Judd
59
Physical
19

NU
28

Austria Gerhard Berger

McLaren-Honda
56
Kolizja
5

NU
27

Brazylia Ayrton Senna

McLaren-Honda
53
Ukł. chłodzenia
1

NU
20

Brazylia Nelson Piquet

Benetton-Ford
47
Bateria
8

NU
22

Włochy Andrea de Cesaris

Dallara-Ford
47
Silnik
17

NU
14

Francja Olivier Grouillard

Osella-Ford
45
Łożysko koła
21

NU
23

Włochy Pierluigi Martini

Minardi-Ford
41
Wypadł z toru
11

NU
26

Francja Philippe Alliot

Ligier-Ford
22
Wypadł z toru
13

NU
29

Francja Éric Bernard

Larrousse-Lamborghini
20
Skrz. biegów
18

NU
3

Japonia Satoru Nakajima

Tyrrell-Ford
13
Wypadł z toru
14

NU
17

Włochy Gabriele Tarquini

AGS-Ford
5
Silnik
22

NU
8

Włochy Stefano Modena

Brabham-Judd
5
Kolizja
24

NU
4

Francja Jean Alesi

Tyrrell-Ford
0
Wypadł z toru
4

NU
21

Włochy Emanuele Pirro

Dallara-Ford
0
Przepustnica
16

NW
12

Wielka Brytania Martin Donnelly

Lotus-Lamborghini

Odniósł rany


NZ
7

Australia David Brabham

Brabham-Judd




NZ
24

Włochy Paolo Barilla

Minardi-Ford




NZ
10

Niemcy Bernd Schneider

Arrows-Ford




NZ
31

Belgia Bertrand Gachot

Coloni-Ford




NPK
33

Brazylia Roberto Moreno

Euro Brun-Judd




NPK
34

Włochy Claudio Langes

Euro Brun-Judd




NPK
39

Włochy Bruno Giacomelli

Life-Judd






Uwagi |




  • Pole position: Ayrton Senna - 1:18.387

  • Najszybsze okrążenie: Riccardo Patrese - 1:24.513 na okrążeniu 53

  • Na prowadzeniu: Ayrton Senna 26 okrążeń (1-26); Nelson Piquet 2 okrążeń (27-28); Alain Prost 45 okrążeń (29-73)






這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna