Grand Prix Hiszpanii 1990
| ||
Circuito Permanente de Jerez | ||
14. wyścig z 16 w sezonie 498. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data | 30 września 1990 | |
Trasa | ||
Liczba okrążeń | 73 | |
Długość okrążenia | 4,218 km | |
Dystans | 307,914 km | |
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia | 33 kierowców | |
Zakwalifikowało się | 26 kierowców | |
Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
Najlepsze wyniki | ||
Pole position | Ayrton Senna (1:18,387, McLaren) | |
Zwycięzca | Alain Prost (1h48m01,461, Ferrari) | |
Najszybsze okrążenie | Riccardo Patrese (1:24,513, Williams) | |
Grand Prix Portugalii w sezonie 1990 Grand Prix Japonii 1989 Grand Prix Hiszpanii 1991 |
Grand Prix Hiszpanii 1990 (oryg. Gran Premio Tio Pepe de España) – 14. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1990, która odbyła się 30 września 1990, po raz piąty na torze Circuito Permanente de Jerez.
32. Grand Prix Hiszpanii, 20. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie | Wyjaśnienie |
Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy | Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
* | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Alain Prost | Ferrari | 73 | 1:48:01.461 | 2 | 9 |
2 | 2 | Nigel Mansell | Ferrari | 73 | +22.064 | 3 | 6 |
3 | 19 | Alessandro Nannini | Benetton-Ford | 73 | +34.874 | 9 | 4 |
4 | 5 | Thierry Boutsen | Williams-Renault | 73 | +43.296 | 7 | 3 |
5 | 6 | Riccardo Patrese | Williams-Renault | 73 | +57.530 | 6 | 2 |
6 | 30 | Aguri Suzuki | Larrousse-Lamborghini | 73 | +1:03.728 | 15 | 1 |
7 | 25 | Nicola Larini | Ligier-Ford | 72 | +1 okrążenie | 20 | |
8 | 15 | Maurício Gugelmin | Leyton House-Judd | 72 | +1 okrążenie | 12 | |
9 | 18 | Yannick Dalmas | AGS-Ford | 72 | +1 okrążenie | 23 | |
10 | 9 | Michele Alboreto | Arrows-Ford | 71 | +2 Okrążeń | 25 | |
NU | 11 | Derek Warwick | Lotus-Lamborghini | 63 | Skrz. biegów | 10 | |
NU | 16 | Ivan Capelli | Leyton House-Judd | 59 | Physical | 19 | |
NU | 28 | Gerhard Berger | McLaren-Honda | 56 | Kolizja | 5 | |
NU | 27 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | 53 | Ukł. chłodzenia | 1 | |
NU | 20 | Nelson Piquet | Benetton-Ford | 47 | Bateria | 8 | |
NU | 22 | Andrea de Cesaris | Dallara-Ford | 47 | Silnik | 17 | |
NU | 14 | Olivier Grouillard | Osella-Ford | 45 | Łożysko koła | 21 | |
NU | 23 | Pierluigi Martini | Minardi-Ford | 41 | Wypadł z toru | 11 | |
NU | 26 | Philippe Alliot | Ligier-Ford | 22 | Wypadł z toru | 13 | |
NU | 29 | Éric Bernard | Larrousse-Lamborghini | 20 | Skrz. biegów | 18 | |
NU | 3 | Satoru Nakajima | Tyrrell-Ford | 13 | Wypadł z toru | 14 | |
NU | 17 | Gabriele Tarquini | AGS-Ford | 5 | Silnik | 22 | |
NU | 8 | Stefano Modena | Brabham-Judd | 5 | Kolizja | 24 | |
NU | 4 | Jean Alesi | Tyrrell-Ford | 0 | Wypadł z toru | 4 | |
NU | 21 | Emanuele Pirro | Dallara-Ford | 0 | Przepustnica | 16 | |
NW | 12 | Martin Donnelly | Lotus-Lamborghini | Odniósł rany | |||
NZ | 7 | David Brabham | Brabham-Judd | ||||
NZ | 24 | Paolo Barilla | Minardi-Ford | ||||
NZ | 10 | Bernd Schneider | Arrows-Ford | ||||
NZ | 31 | Bertrand Gachot | Coloni-Ford | ||||
NPK | 33 | Roberto Moreno | Euro Brun-Judd | ||||
NPK | 34 | Claudio Langes | Euro Brun-Judd | ||||
NPK | 39 | Bruno Giacomelli | Life-Judd |
Uwagi |
Pole position: Ayrton Senna - 1:18.387- Najszybsze okrążenie: Riccardo Patrese - 1:24.513 na okrążeniu 53
- Na prowadzeniu: Ayrton Senna 26 okrążeń (1-26); Nelson Piquet 2 okrążeń (27-28); Alain Prost 45 okrążeń (29-73)
|
|