Grand Prix Hiszpanii 1972

Multi tool use
| ||
![]() ![]() | ||
3. wyścig z 12 w sezonie 211. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
1 maja 1972 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
90 |
|
Długość okrążenia |
3,404 km |
|
Dystans |
306,360 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
26 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
25 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
11 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Jacky Ickx (1:18,43, Ferrari) |
|
Zwycięzca |
Emerson Fittipaldi (2:03:41,23, Lotus) |
|
Najszybsze okrążenie |
Jacky Ickx (1:21,01, Ferrari) |
|
Grand Prix Południowej Afryki w sezonie 1972 Grand Prix Monako 1971 Grand Prix Hiszpanii 1973 |
Grand Prix Hiszpanii 1972 (oryg. Gran Premio de España) – 3. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1972, która odbyła się 1 maja 1972, po raz 3. na torze Circuito del Jarama.
18. Grand Prix Hiszpanii, 7. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
5 |
![]() |
Lotus-Ford |
90 |
2:03:41.2 |
3 |
9 |
2 |
4 |
![]() |
Ferrari |
90 |
18.92 |
1 |
6 |
3 |
6 |
![]() |
Ferrari |
89 |
+ 1 okrążenie |
8 |
4 |
4 |
26 |
![]() |
Surtees-Ford |
89 |
+ 1 okrążenie |
13 |
3 |
5 |
20 |
![]() |
McLaren-Ford |
89 |
+ 1 okrążenie |
11 |
2 |
6 |
29 |
![]() |
March-Ford |
89 |
+ 1 okrążenie |
16 |
1 |
7 |
22 |
![]() |
Brabham-Ford |
88 |
+ 2 okrążenia |
14 |
|
8 |
12 |
![]() |
Surtees-Ford |
88 |
+ 2 okrążenia |
18 |
|
9 |
21 |
![]() |
Lotus-Ford |
87 |
+ 3 okrążenia |
24 |
|
10 |
18 |
![]() |
Brabham-Ford |
86 |
+ 4 okrążenia |
23 |
|
11 |
14 |
![]() |
March-Ford |
86 |
+ 4 okrążenia |
19 |
|
NU |
1 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
69 |
Wypadek |
4 |
|
NU |
9 |
![]() |
Matra |
66 |
Skrz. biegów |
6 |
|
NU |
3 |
![]() |
Tyrrell-Ford |
65 |
Zapłon |
12 |
|
NU |
8 |
![]() |
BRM |
65 |
Silnik |
21 |
|
NU |
11 |
![]() |
McLaren-Ford |
48 |
Skrz. biegów |
2 |
|
NU |
25 |
![]() |
BRM |
38 |
Silnik |
20 |
|
NU |
10 |
![]() |
BRM |
24 |
Wypadek |
10 |
|
NU |
7 |
![]() |
Ferrari |
23 |
Ciśnienie oleju |
5 |
|
NU |
15 |
![]() |
Surtees-Ford |
20 |
Elektryka |
15 |
|
NU |
2 |
![]() |
March-Ford |
16 |
Wyciek paliwa |
9 |
|
NU |
16 |
![]() |
March-Ford |
15 |
Wypadek |
17 |
|
NU |
19 |
![]() |
BRM |
9 |
Skrz. biegów |
7 |
|
NU |
24 |
![]() |
March-Ford |
7 |
Różne |
25 |
|
NU |
28 |
![]() |
BRM |
6 |
Wypadek |
22 |
|
NZ |
23 |
![]() |
March-Ford |
|
|
|
|
Uwagi |
- Najszybsze okrążenie: Jacky Ickx 1:21.01
|
d4e2oUHSE cdw3GzDWtdSujiQ6yCsc4CH0D