Grand Prix Hiszpanii 1987






















































Grand Prix Hiszpanii 1987
Gran Premio Tio Pepe de España


Tor Circuito Permanente de Jerez
Hiszpania Circuito Permanente de Jerez
13. wyścig z 16 w sezonie
449. wyścig mistrzostw Formuły 1
Data

27 września 1987
Trasa
Liczba okrążeń
72
Długość okrążenia
4,218 km
Dystans
303,696 km
Zgłoszenia
Zgłoszenia
28 kierowców
Zakwalifikowało się
26 kierowców
Ukończyło wyścig
16 kierowców
Najlepsze wyniki
Pole position

Nelson Piquet
(1:22,461, Williams)
Zwycięzca

Nigel Mansell
(1:49:12,692, Williams)
Najszybsze
okrążenie

Gerhard Berger
(1:26,986, Ferrari)

Grand Prix Portugalii w sezonie 1987 Grand Prix Meksyku
1986 Grand Prix Hiszpanii 1988

Grand Prix Hiszpanii 1987 (oryg. Gran Premio Tio Pepe de España) – 13. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1987, która odbyła się 27 września 1987, po raz drugi na torze Circuito Permanente de Jerez.


29. Grand Prix Hiszpanii, 17. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.



Klasyfikacja |































































































































































































































































































































































Pos
No
Kierowca
Konstruktor
Okrążeń
Czas/powód NU
Poz. Start.
Punktów
1
5

Wielka Brytania Nigel Mansell

Williams-Honda
72
1:49:12.692
2

9
2
1

Francja Alain Prost

McLaren-TAG
72
+ 22.225
7

6
3
2

Szwecja Stefan Johansson

McLaren-TAG
72
+ 30.818
11

4
4
6

Brazylia Nelson Piquet

Williams-Honda
72
+ 31.450
1

3
5
12

Brazylia Ayrton Senna

Lotus-Honda
72
+ 1:13.507
5

2
6 (1)
30

Francja Philippe Alliot

Larrousse-Ford
71
+ 1 okrążenie
17

1
7 (2)
4

Francja Philippe Streiff

Tyrrell-Ford
71
+ 1 okrążenie
15
 
8
18

Stany Zjednoczone Eddie Cheever

Arrows-Megatron
70
Brak paliwa
13
 
9
11

Japonia Satoru Nakajima

Lotus-Honda
70
+ 2 Okrążeń
18
 
10
17

Wielka Brytania Derek Warwick

Arrows-Megatron
70
+ 2 Okrążeń
12
 
11
9

Wielka Brytania Martin Brundle

Zakspeed
70
+ 2 Okrążeń
20
 
12 (3)
16

Włochy Ivan Capelli

March-Ford
70
+ 2 Okrążeń
19
 
13
7

Włochy Riccardo Patrese

Brabham-BMW
68
+ 4 Okrążeń
9
 
14
23

Hiszpania Adrián Campos

Minardi-Motori Moderni
68
+ 4 Okrążeń
24
 
15
27

Włochy Michele Alboreto

Ferrari
67
Silnik
4
 
16
20

Belgia Thierry Boutsen

Benetton-Ford
66
Wypadek
8
 
NU
28

Austria Gerhard Berger

Ferrari
62
Silnik
3
 
NU
3

Wielka Brytania Jonathan Palmer

Tyrrell-Ford
55
Kolizja
16
 
NU
25

Francja René Arnoux

Ligier-Megatron
55
Kolizja
14
 
NU
10

Niemcy Christian Danner

Zakspeed
50
Przen. napędu
22
 
NU
24

Włochy Alessandro Nannini

Minardi-Motori Moderni
45
Turbo
21
 
NU
19

Włochy Teo Fabi

Benetton-Ford
40
Hamulce
6
 
NU
8

Włochy Andrea de Cesaris

Brabham-BMW
26
Skrz. biegów
10
 
NU
26

Włochy Piercarlo Ghinzani

Ligier-Megatron
24
Zapłon
23
 
NU
14

Francja Pascal Fabre

AGS-Ford
10
Sprzęgło
25
 
NU
32

Włochy Nicola Larini

Coloni-Ford
8
Zawieszenie
26
 
NZ
21

Włochy Alex Caffi

Osella-Alfa Romeo
 


 


Uwagi |




  • Pole position: Nelson Piquet – 1:22.461

  • Najszybsze okrążenie: Gerhard Berger – 1:26.986 na okrążeniu 49



Bibliografia |


Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: 1987 Gran Premio Tio Pepe de Espana < | > (pol. • ang.). f1ultra.pl. [dostęp 2012-01-29].






這個網誌中的熱門文章

12.7 cm/40 Type 89 naval gun

Rikitea

University of Vienna